Met de grootste pizza door de armste wijk en het volgende uber probleem..

4 mei 2018 - Accra, Ghana

04-05-2018, Accra (Kokomlemle) & Labadi beach

Vandaag op tijd naar het ontbijt, wat trouwens echt HEERLIJK was en door naar Labadi beach om daar lekker aan het strand te liggen. Toen we aankwamen werden we weer belaagd door mensen die ons bij hun strandtent wilden en kozen er eentje uit met de lekkerste bedjes.

Hier hebben we eigenlijk de hele dag doorgebracht en na het strand zijn we terug gegaan naar ons hotel. Ons opgefrist en door naar een restaurantje om daar wat te eten en daarna op tijd naar bed toe.

Weinig gedaan vandaag ja, dus een kort stukkie.

05-05-2018, Accra (Kokomlemle), Labadi beach & Accra (Nima)

Nou, nog een dagje bij het strand. Niet veel bijzonders.

Wel hebben we nog wat souvenirtjes gekocht, zoals van hout gemaakte (soort) masker en nog wat kleine potjes. Na het strand zijn we gaan douchen in de slaapzaal, want we hadden geen kamer meer en ben ik nog om een pizza te gaan. De grootste pizza die er was, de familiepizza, en hiermee moest ik door de arme wijken lopen naar ons hotel. Allemaal kindjes kwamen op me af voor een stukje.

Na de pizza zaten we nog even bij het hotel en toen zijn we door gegaan naar het vliegveld met een Uber. Het was nou niet echt een grote auto, zeg maar Toyota Aygo grootte en daar moesten 3 koffers in. Na veel puzzelen paste het dan eindelijk en konden we vertrekken met een kofferbak die open stond.

Mam had gisteren met een zonnebril gezond, maar dat was niet echt slim. Want nu lijkt het net of ze op skivakantie is geweest, met die bril die helemaal in der gezicht staat.

Koffers afgegeven en toen afscheid genomen, zodat ze konden gaan inchecken. Ik bestelde maar een Uber om naar een Ghanese vriend in Nima te gaan. De Uber kwam mij ophalen bij de vertrekkende vliegtuigen, maar blijkbaar mocht dit niet en stapte er nog een of andere regelaar in de auto die zei dat de Uber naar het politiebureau moest. Toen de Uber voorbij het politiebureau reed trok de regelaar (idioot) om de 5 meter aan de handrem, hierdoor maakte we heel de tijd een noodstop.

En gingen ze ook nog ‘vechten’ in de auto en uiteindelijk moest ik eruit van de politieagent en daar stond ik dan naast de weg, maar gelukkig kwam er snel een taxi mij meenemen naar Nima. Alleen reed ie voorbij het huis van William (Ghanese vriend) en moest ik nog een stukje lopen door deze slechte wijk, iedereen keek me aan, maar gelukkig kwam ik William onderweg tegen.

Even uitgerust bij William en klaar gemaakt voor vanavond, want er was een feestje waar hij heen ging, dus ik ging mee. Voordat we weggingen kreeg ik nog een kauwgompje van William, maar het leek precies op zo een pakje dat een schok geeft, dus was een beetje sceptisch, maar het was een normaal pakje en daar konden we beide om lachen.

Bij het feest ontmoette ik twee vrienden van William. Fox en Gideon. Met Fox kon ik het goed vinden en heb de hele avond met hem gelachen om van alles.

Het was blijkbaar een verjaardagsfeestje en ik moest ook nog een paar keer op de foto met de jarige. Bij een verjaardagsfeestje hoort ook eten, dus kregen we stukjes taart en later ook nog kippenvleugeltjes, poh wat waren deze lekker.

Rond 3 uur was het feest klaar en zijn we weer terug naar huis gegaan.

06-05-2018, Accra & Tinkong

De ochtend even goed gebruikt om wat bij te rusten en in de middag ging ik weer terug naar Tinkong. Afscheid genomen van William en hup in de trotro naar Madina station.

Daar een trotro naar Tinkong en onderweg eigenlijk de hele reis geslapen. Eenmaal in Tinkong aangekomen ging ik nog langs het Live Now huis om wat spullen op te halen en even te douchen onder een normale douche, maar de stroom was uit en het water stroomde heel langzaam dus dat ging niet echt super.

Toen ik terug in mijn gastgezin kwam zag ik dat de stroom hier ook uit was en wilde net een noodlesoepje eten, nja dat ging dus niet. Nog even wat gewassen en al mijn spullen van mijn vakantietje uitgepakt.

Mohammed kwam na zijn werk langs bij mij om eten te halen en we gingen naar zo een afhaaltentje, maar het eten was daar op… Dus wij terug naar het winkeltje van zijn ouders en hun eten was ook om. Dus het enige wat hij had was melk met cornflakes, de melk zag er niet normaal uit en ik kwam er later achter dat het ook koffiemelk was… lekker…

Na een klaagbrief aan Henry geschreven te hebben vertelde Henry dat hij gaat overleggen met de familie en dat het goed gaat komen.

Daarna ben ik gaan slapen, want morgen moet ik weer beginnen in de kliniek.

Joe!