De KUT busreis en een rondje door Accra

15 juni 2018 - Accra, Ghana

15-06-2018, Accra, & Tinkong

Mega vroeg in Accra aangekomen en enorm last van mijn darmen, TOP!

Het eerste uur heb ik nog even bij het busstation op de wc gezeten en daarna was ik een plan aan het verzinnen, want het was nog echt veelste vroeg.

Besloten om maar alvast naar Tinkong te gaan, zodat ik daar mijn koffer kan ophalen. Zelf had ik nog 2 tassen mee, dus dat zou enorm sjouwen worden, maar net voordat ik weg wilde gaan stuurde mijn Airbnb een berichtje dat ik de spullen al kan droppen bij hem, moooooi.

Daarna door naar Tinkong en in de trotro vooral lekker geslapen. In Tinkong al mijn spullen verzamelt en nog even langs iedereen gegaan, mijn gastgezin, de kliniek en naar Desmond. Na wat tijd in Tinkong besteed te hebben was het wel weer tijd om naar Accra terug te gaan, nu echt afscheid genomen van iedereen en terug naar Accra, daar gelijk naar mijn Airbnb en nog even rusten.

’S Avonds nog kennisgemaakt met de andere jongen die in de Airbnb zat en tegen hem nog wat potjes fifa gespeeld, ik vond mezelf al slecht, maar ik won makkelijk van hem, nou das ook wel is leuk. Daarna nog wat spaghetti gegeten die hij gemaakt had en daarna naar bedje.

16-06-2018, Accra

Goeiemorgen, eerst even uitrusten en daarna nog even rond Legon lopen. Na Legon ben ik naar Okorase gegaan, daar ging ik langs bij Andrew.

Daar heb ik vooral gechilled en nog een beetje uitgerust want ik was nog wel moe van de busreis. De broertjes van Andrew waren eerst nog rustig, maar toen Andrew naar beneden ging, gingen zijn broertjes enorm druk doen en hadden ze he gemunt op mij.

Ze begonnen te stoeien met me en alles af te pakken, pas na een paar uur werden ze wat rustiger en vielen ze ook allemaal in slaap. Een van de broertjes Franklin die kwam bij mij liggen en viel ook rustig in slaap, super schattig.

17-06-2018, Accra

Goeiemorgen, de ochtend ook even gebruikt om wat te chillen en in de middag ging ik weer naar mijn Airbnb om mijn koffer te verplaatsen naar Barbara (Babs). Ik had al de hele dag contact met haar, maar toen ik voor haar deur stond reageerde ze niet meer, na 10x geklopt, 5x gebeld en ontelbare appjes deed ze nog steeds niet open, dus werd het maar wachten.

Na een klein halfuurtje deed ze dan eindelijk open, ze hoorde het niet want de tv stond aan en ze was aan het bellen, nou even mijn koffer gedropt en door naar Adenta waar ik Derek weer zou zien.

Na daar even wat gegeten te hebben gingen we door naar een plek om voetbal te kijken en daarna zijn we nog naar een barretje gedaan om wat alcoholische versnaperingen tot ons te nemen. Ja.

Joe!