De eerste nacht

17 februari 2018 - Accra, Ghana

Zaterdag 17-02-2018

Na de vluchten en de overstap gehad te hebben kwam ik met een kleine vertraging aan in Accra.

Hier kwam ik twee andere Nederlanders tegen, die voor 10 dagen in Accra blijven. We hebben gegevens uitgewisseld om misschien nog wat samen te doen.

Met een openbare wifi-hotspot (Bedankt meneer of mevrouw de Ghanees) heb ik contact kunnen leggen met Henry, die buiten het vliegveld op mij stond te wachten.

Henry had al een foto van zichzelf gestuurd mijn zijn oranje Live Now-shirt aan, daarmee viel hij gelijk op!

Hij nam mij mee naar zijn eigen huis, in een klein dorpje. De route begon met normale verharde wegen, maar het laatste stuk was compleet onverhard met overal grote steen die ontweken moesten worden.

Aangekomen in het huis van Henry, lagen zijn vrouw en dochtertje al te slapen en ben ik ook in mijn bed gekropen.

Nadat ik een uur wakker heb gelegen door het lawaai en de hitte, viel ik eindelijk in slaap. Maar om 4.30 uur werd ik weer wakker door de plaatselijke KFC-kipdie aan het kukelen was.

Om 8 uur zijn Henry, zijn dochtertje en ik vertrokken naar het Live Now huis.

Foto's volgen nog!