Zondag = voetbaldag

18 februari 2018 - Koforidua, Ghana

Zondag 18-02-2018 Tinkong / Koforidua

De eerste nacht in Tinkong was achter de rug, alweer werd ik om half 5 wakker door de haan... ondanks dat ik met oordoppen in slaap.

Vandaag is het zondag en dat betekend voetbaldag voor Henry. We stonden om 7 uur op om richting het voetbal'veld' (Het leek meer op de Sahara met hier en daar een paar grassprieten) te gaan.

Het kostte ongeveer 20 Ghanese Cedi (omgerekend zo'n 4 euro) om een pot mee te spelen. Omdat Henry net aan zijn knie is geopereerd, heb ik de tweede helft gespeeld. Na een andere warming-up dan ik gewend was begon het voetballen.

Schoenen, sokken en scheenbeschermers leende ik van een paar Ghanezen. De schoenen waren alleen veel te klein...

De 2e helft ging ik er in voor Henry.
Er werd toen een overtreding gemaakt in de 76e minuut, een penalty volgde en de keeper hielt hem tegen.
Even later volgde er nog een penalty. Na veel geschreeuw en bewijs, omdat de lijnen niet duidelijk waren ging deze over.

Ik kreeg andere voetbalschoenen van een jongen, deze mag ik de komende weken gebruiken. Deze schoenen zijn gelukkig wat groter.

Op de terugweg hadden we eten gehaald, Koko with bofroat.  Het was een erg zoet met een wat dikkere substantie, ik kreeg het gelukkig wel door mijn keel!
Ook hebben we nog een kokosnoot, mango en ananas gegeten.

Rond 15.30 uur gingen we weer kijken bij een voetbalwedstrijd, deze vond letterlijk plaats op een zandvlakte.

De reacties van het publiek wanneer er over werd geschoten waren geniaal! iedereen was zo druk bezig met de wedstrijd. Wanneer een team scoorde kwam iedereen het veld op rennen en juichen.

Na de wedstrijd zijn we avond gaan eten. Rijst met kip.

Ik heb een aantal foto's van deze dag geplaatst !